diumenge, 15 de juliol del 2007

Ciutats B

Des de fa mesos, cada matí m’aixeco amb el parte radiofònic de desastres que succeixen a Bagdad (i a la resta d’Iraq). Sovint em ve al cap el patiment d’aquesta gent que viu i mor a una ciutat com la nostra en la que els seus habitants no saben com acabaran el dia ni si, quan vagin a comprar a un mercat, algú farà saltar un cotxe pels aires provocant la mort i la destrucció. Tot rumiant-hi vaig caure en el fet que Bagdad comparteix amb Barcelona i amb moltes altres ciutats del món el fet que el seu nom comença amb la lletra B. I va ser aleshores quan vaig començar a pensar en que els ciutadans hauriem de poder fer alguna cosa a banda del que facin els governs. En català “Bé” vol dir “De bona manera, rectament, especialment d'una manera conforme al deure” i sense accent també és el nom de la segona lletra de l’abecedari. Des d’aquí faig una crida al nostre ajuntament per que impulsi una associació o comunitat de “Ciutats B”. És a dir una associació de ciutats que el seu nom comenci per la lletra B, l’objectiu de la qual sigui en primer lloc portar a terme iniciatives per ajudar la gent de Bagdad (una Ciutat B). Ciutats candidates a unir-se a Barcelona podrien ser: Brusel·les, Buenos Aires, Bogotà, Boston, Bombai, Bonn, Berlin, Bilbao, Bangkok, Berna, Burdeus, Burgos, Brasilia, Brighton, Bratislava, Beirut (una altra ciutat B a la que s’hauria d’ajudar) ... i me’n deixo moltes. Estic segur que des d’aquestes ciutats es podrien fer moltes coses per ajudar Bagdad i que molts de nosaltres estariem disposats a posar-hi el nostre gra de sorra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada