dimecres, 19 de novembre del 2008

Eureka, he trobat la solució.

Crec que els vianants barcelonins hem arribat, o estem a punt d'arribar, a la pèrdua de la guerra de les voreres. Entre les motos aparcades, les caquetes de gos i les bicicletes circulant de qualsevol manera, caminar per la vorera està a punt de convertir-se en una missió de guerra. Davant això crec que he trobat la sol·lució:

Fem carrils vianant!!!!!

Prou carrils bici, el que cal són carrils vianant en els que es vigili amb càmares de seguretat que ningú hi pugui accedir si no va a peu i sense gos. Les multes a qui ho faci han de ser enormes.
Només així els vianants aconseguirem caminar tranquils per la ciutat.
La nova reivindicació han de ser els CARRILS VIANANT.

6 comentaris:

  1. Eureka. Bingo. Aleluia. Exacte. Perfecte. Just. Si no fos perquè no tindrem aquesta sort, immediatament després demanaria una escissió d'aquest carril per a convertir-se en a)carril vianant passejador
    b)carril vianant amb pressa
    Però bé, amb el primer pas seria prou feliç.
    Cordelia

    ResponElimina
  2. Sí però una cosa. Jo entenc el que dius en el tema de les bicis i tens raó. Però les bicis hi són i aniran a més.

    Entre anar en bici per la calçada o per la vorera jo ho tinc molt clar, he d'anar per la vorera, amb compte però per la vorera. Anar per la calçada és un suïcidi.

    I no pensis que no ho provo, ho intento però cada dia que ho faig penso: mai més.

    Utilitzant bici aquests darrers 3 anys sóc dels que m'he adonat que la bici a Barcelona és la solució, no el problema. Ho has intentat seriosament mai? Vius la ciutat diferent. Diagonal avall és un vehicle pràctic, gaudeixes de la ciutat com anant a peu però vas molt més ràpid i és un plaer.

    El que passa és que això modifica les necessitats urbanes i fins ara això no s'ha pres seriosament, sembla que ara comencen.

    I és clar, fins que no es modifiqui a fons el tema dels carrils, dóna lloc a problemes com els que tu i tants us trobeu, desubicats perquè us sentiu "assetjats" per les bicis, que us prenen l'espai on us heu de sentir segurs.

    Però no ens equivoquem: a banda d'uns quants salvatges que van en bici, el problema està en mans de l'Ajuntament que és qui ha d'adaptar l'entorn urbà a la nova realitat, i ja fa tard.

    ResponElimina
  3. Evidentment la meva proposta de Carril Vianant era una broma. Però una broma fruït d'una realitat que s'ha de solucionar i ràpid abans no hi hagi desgràcies.

    Emprenyament ja n'hi han i molt, només cal llegir les cartes dels diaris, però desgràcies sembla que encara n'hi ha poques.

    L'altre dia un company-ciclista acompanyava el seu fill de 7 anys al cole. Els dos anaven en bicicleta per la vorera i el petit va atropellar a una persona gran que li va caure al damunt i li va fer mal. No va passar res greu, però algun dia passarà, malauradament. I no serà que no hem avisat.

    Com dèia, el Carril Vianant és una broma, però si que l'Ajuntament podria establir una sèrie de voreres emblemàtiques que fosin "sagrades" pels vianants i que en elles no hi pogués pujar ni moto ni bici. Que estiguéssin especial i intensamet vigilades (amb càmares fins i tot si calgués).

    Em refereixo al passeig de Gràcia, Rambla i Rambla Catalunya, Major de Gràcia, Enric Granados. També es podria fer en carrers com Provença que comunica l'Eixample de nord a sud i no té gaire tràfic, la Ronda Sant Antoni, Tamatit...

    És una altra idea.

    ResponElimina
  4. Home Guillem, la bici una solució? Solució per qui? Deu ser per tu, i pels que com tu van per on volen, amb educació o sense, que això com tot, va per barris i cadascú sap de quina casa és. És fàcil treure's les puces de sobre amb l'excusa de la ineficàcia de l'ajuntament, que hi és. No seré jo qui la negui. Però hi ha una llei no escrita de convivència cívica, de responsabilitat personal i de decència que està per sobre de qualsevol normativa.
    Les bicicletes són vehicles, ho saps, no? I han d'anar per la calçada o pel carrils bici o per voreres de més de cinc metres amb un mínim de tres metres lliures d'obtacles, mai a més d'un metre de les persones que caminen i a una velocitat màxima de 10 quilòmetres/hora. Aquesta són les regles escrites de l'ajuntament que vosaltres us salteu a la torera cada dos per tres i els urbans no sancionen. El que passa, saps?, és que tu com molts altres, voleu tenir tots els avantatges dels vianants i cap dels inconvenients dels vehicles amb rodes. I, és clar, amb aquestes premisses tota Barcelona, tota, s'ha convertit en el vostre velòdrom particular. A sobre sou tan narcissistes i esteu tan autosatisfets i tan immersos en les vostres gestes ciclistes que a sobre reaccioneu ofesos quan algú us increpa o us diu alguna cosa. Començo a sospitar que, a hores d'ara, a Barcelona, bicicleta i narcissisme són dos fenòmens que estan estretament connectats.

    ResponElimina
  5. Hola, ja se que el que vull denunciar no té res a veure amb el carril bici, però crec que he trobat el lloc perfecte. Cada dia passo diverses vegades pel carrer Copérnic carregada de criatures amb cotxet de bebè inclòs. En aquest carrer hi coincideix l’entrada d’urgències i els consultoris de la Clínica Plató, la Clínica de la Mútua MC i una escola ( la dels meus fills). Doncs tot i els espais destinats per a les ambulàncies, i poques vegades els pares no respecten aquestes places, els vehicles sanitaris aparquen sobre de les voreres per esperar als pacients. Però com si tinguessin drets prioritaris ocupen TOT l’espai, deixen allà el vehicle i tu et fots. Cada dia haig de baixar de la vorera a la calçada, posant en perill la meva vida i la dels nens..... Alguns cops que passen per allà Guàrdies de la Urbana, ells fan veure que no han vist res, i ja no se a qui denunciar. Quan pugui un passo unes fotos, és al•lucinant...

    ResponElimina
  6. Pedestrian, això del narcicisme ja m'ho explicaràs, perquè no ho entenc, la veritat crec que és tirar pilotes fora, però vaja. Jo segueixo pensant que Diagonal avall la bici és una bona solució, em sembla evident. I que el que falten és carrils bici.

    ResponElimina