dimarts, 9 de desembre del 2008

Un nyap celestial






Durant la meva primera visita a Florència, ja fa anys, recordo el moment en que vaig entrar a la Galleria dell'Accademia on està el "David" de Miquel Àngel. Va ser molt emocionant. Però sobretot recordo l'impacte que em vàren produïr les quatre escultures inacabades d'aquest genial artista italià que estan a la sala del costat (veure foto). He recordat aquest moment arran la discusió que, una vegada més, s'està produint sobre l'obra d'en Gaudí arran del manifest "Gaudí, en alerta roja". No em puc imaginar algún insensat acabant les escultures d'en Miquel Àngel, ni crec que cap persona sensata ho pogués defensar.

Dons bé, diumenge vaig tornar a visitar la Sagrada Família. No hi vaig entrar, només la vaig visitar desde l'exterior. Fèia molt que no m'hi acostava i em sembla que no ho tornaré a fer. És més espantòs del que em podia imaginar. Tota la part que estan fent nova és horripilant. Per favor, que algú ho aturi i la deixin tal com està, o millor encara, que enderroquin tot el que s'ha fet darrerament. En el futur algú ho agrairà. I si no ho fan (que no ho faràn) almenys que deixin de nomenar-la com la "Sagrada Família d'en Gaudí".

2 comentaris:

  1. Estic totalment d'acord amb tu, la Sagrada Família és un dels monuments més il•lògics, no sols de Barcelona, sinó de tot el món. Jo fa molts mesos que no passo per davant, però la veritat és que no tinc cap interès. Aquest manifest per qüestionar les darreres restauracions o agressions sobre les obres de Gaudí, és un debat que ja fa moltíssim temps que està entre les “esferes més baixes”, però no ha sortit a la llum fins que s’hi ha posat els “grans noms de la cultura catalana”. Ja a l’estiu, en el blog del Guillem Carbonell i en el meu, varem tractar aquest tema, i els missatges anaven gairebé tots per la mateixa direcció. Ens preguntem estúpidament com pot ser que ningú pari aquesta “mona de pasqua” en que s’ha convertit el Temple de la Sagrada Família, però millor que no sapiguem la veritat. Jo no puc negar que el portal de la Passió m’agrada, i que dins del que cap, Subirachs segueix el projecte de Gaudí, però al•lucino amb les escultures del japonès, són horroroses....

    ResponElimina
  2. Es solo una muestra mas de la falta de buen gusto que asola Barcelona. Barcelona se ha convertido en una ciudad que para construirse no para de destruirse a si misma. Y casi siempre sale perdiendo.

    A mi me da mucha pena...

    ResponElimina