dilluns, 5 de maig del 2008

D’Amsterdam al Far West

L’altre dia parlava amb la meva dona sobre Barcelona. En aquella conversa ella recordava amb un mica de nostalgia quan va arrivar a viure la ciutat (ella és de Donosti). A la seva memòria hi ha una ciutat cívica, respectuosa, plena de llum, amb uns ciutadans amables i uns conductors força cívics. Ara, em dèia, no m’hi quedaria a viure-hi. La ciutat ja no és amable, reflexionava, i caminar pel carrer s’ha convertit en una mena de cursa d’obstacles sense normes. Bona part de la culpa la te la caòtica introducció de la bicicleta com a medi de transport. “I és que, -va acabar dient- han volgut fer de Barcelona l’Amsterdam del sud i l’han acabat convertint en una mena de Far West, on regna la llei del més fort”.

2 comentaris:

  1. Jo crec que exagereu amb el tema de la Bici, jo camino molta estona cada dia per la ciutat i no veig per enlloc un problema tan gran com el plantejeu.

    ResponElimina
  2. Probablement el que passa és que caminem per ciutats diferents

    ResponElimina